sobota 11. ledna 2014

Solárko

Mám takový pocit, že poslední dobou se rozmáhá noví módní trend - solárko. Tak nějak začíná platit pravidlo, že jen opálená může být holka kočka - chápete, něco jako, že jen hubený jsou hezký, takže snad každá druhá leze do solárka, ale žádná už se nezamyslí, jaký by to mohlo mít následky.


Já sama se neřadím ani mezi příznivce ani mezi odpůrce. V době, kdy jsem měla maturák jsem chodila celkem pravidelně a čas od času si zajdu, jako například teď v zimě, kdy mě nebaví být ředitelkou vápenky a splývat s každým bílým trikem, které si obleču. Ovšem existují holky, které jsou krásné "bílé". Takové ty se sametovou pletí, jako porcelánové panenky. Těm závidím. Pak existují ty, které jsou snědé od narození a nebo ty, kterým stačí trocha přirozeného sluníčka v létě a i v zimě můžou konkurovat černoškám. No a pak jsou takové, jako já - vypadající jak plesnivý sýr.

Nemusím snad ani zmiňovat, že solária škodí našemu zdraví. Již je vědecky prokázáno, že zvyšují riziko rakoviny kůže o 75%, a zvlášť ohroženy jsou dívky, které začnou navštěvovat solární studia před třicítkou. Ajaj. Ovšem, kdybychom se měli vyhnout všemu, co způsobuje rakovinu, tak bychom museli celý život strávit někde ve vakuu, ale i to je nejspíš rakovinotvorné. Tím ale nechci toto věděcké tvrzení znehodnotit a už vůbec nikoho nechci nabádat, aby ho bral na lehkou váhu. Solárku by se měli zvlášť vyhýbat holky "albínky", co se ani v létě neopálí, jen vždy zrudnou, holky, které mají hodně mateřských znamének (dokonce jsem četla článek, kde uváděli přesný počet - pod 50 pih ok, chodit můžete, nad 50 si zahráváte :D)

Tak teda, chodit do solárka? Nebo nechodit?
Proč chodit:                                                       
- opálený člověk vypadá štíhlejší                          
- opálený člověk vypadá, že má lepší pleť (někomu dokonce pomáhá na akné, já bohužel nejsem ten případ:/)                                                      
- zlepšuje lupénku, světlo a teplo působí pozitivně na naší psychiku

Proč nechodit:
- leze to do peněz
- vysušuje pokožku
- způsobuje předčasné stárnutí pleti (zvlášť v obličeji)
- a samozřejmě ta rakovina

Jiné zdravější alternativy, jak získat opálení a snědší pokožku jsou samoopalovací krémy, nebo takové ty nástřiky. Nástřik mi přijde jako oranžová katastrofa, navíc to leze do peněz ještě víc, jak solárko. Samoopalovák je docela příjemná varianta, ale hrozí vážné nebezpečí fleků a oranžové barvy.


Takže holky! Pokud chcete - choďte, pokud nechcete, ale přesto chcete nějakou barvu - mažte se samoopalovákem, a pokud jste spokejené samy se sebou - ať jste jakékoliv - zůstaňte takové a na nějaké vylepšováky se vybodněte. A pokud už teda chodíte - mažte se, mažte se, mažte se (krémy sice nezabrání rakovině, ale alespoň zabrání vysoušení a předčasnému stárnutí) a hlavně HLÍDEJTE SI ZNAMÍNKA. Ať nám mladá generace nevymře na rakovinu kůže.


Žádné komentáře:

Okomentovat