úterý 14. ledna 2014

Začínám s "dietkou"!

"Dietka", protože já asi nikdy nebudu ta, co se drží přesně nějakého návodu, počítá si kalorie, přesný gramy cukrů, tuků, bílkovin a podobný blbosti. Má dieta spočívá v tom, že omezím sladký (což je dost zásadní rozhodnutí v mém životě, jsem prostě sladkofil), omezím čipsy a další dobrůtky, fastfoody (kterým jsem v poslední době docela holdovala:/) a další nezdravé dobrůtky. Ale rozhodně nespočívá v tom, že si maso začnu vařit místo smažit na kapce oleje, nebo, že začnu jíst jen vše eko, bio a light.

Plán bylo začít včera - od pondělí. No ale jak dobře víte, "od pondělí" se začíná nejhůř. Takže neproběhlo žádné cvičení a večer v kině jsem si dala nachos se sýrovou omáčkou <3.

včerejší oběd - pangasius, americké brambory, cuketa, paprika

Začátek diety se tedy posunul na dnešek - tedy úterý. A světe div se! Ono se mi zadařilo. Jedla jsem rozumně, pravidelně a v rámci možností zdravě. Což mě přivádí k myšlence, že jsem se s vámi chtěla podělit o superjednoduchý recept na jedno superrychlé a superdobré jídlo. 

Kuskus s tuňákem a cuketou
Ingredience: cuketa, tuňák v olivovém oleji, kuskus, sójová omáčka
Postup: Nakrájejte si cuketu na kostičky, hoďte na pánev s kapkou (olivového) oleje a lehounce osmahněte. Poté zakapejte několika (já dávám hodně:D) kapkami sójové omáčky, zalijte vodou, přiklopte pokličkou a duste, dokud cuketa nezměkne.
Mezitím si udělejte kuskus. Stačí ho zalít horkou vodou a nechat odstát cca 10 minut. Kuskus s vodou vždy v poměru 1:2.
Když je cuketa měkká vyklopte na pánev tuňák, promíchejte a nakonec přihoďte kuskus. Hodně ztlumte plotnu a už jen promíchávejte. Hotovo! Může se podávat.
Samozřejmě lze do toho přidat i další ingredience: rajče, kukuřice apod. Ale moje lednice má omezené možnosti. Každopádně chutím se meze nekladou. :) 

Zpátky k mému prvnímu úspěšnému dni. Dokonce jsem cvičila. A docela dost jsem cvičila. Začala jsem odpoledne s domácím cvičením. Na zahřátí jsem zkusila poprvé walking s Leslie - 1mile. (Určitě to nebylo naposledy, co jsem toto cvičení vyzkoušela a stoprocentně mu věnuju samostatný článek, jen co nasbírám více zkušeností). Po zahřátí jsem si dala posilování na nohy. No a večer jsem šla na power yogu, abych se příjemně protáhla a zrelaxovala. 

Za dnešek bych dala sama sobě jedničku s hvězdičkou, doufám, že se toho do budoucna budu držet a budu se moct pochlubit s výsledky. (zatím se jen fotím, váhu ani metr nemám, musím pořídit:D)


Žádné komentáře:

Okomentovat